Pomáháme (nejen) dětem s učením
Má vaše dítě problémy s učením? Potřebujete poradit? OBRAŤTE SE NA NÁS ->>
Pomáháme (nejen) dětem s učením
Máme za sebou 3 týdny v karanténě a 2 týdny online výuky. Zeptali jsme se pár našich lektorů, jak se jim učí online. 🙂
Jíťa: Za mě je to velká, pozitivní zkušenost, že lze děti doučovat i přes obrazovku (Skype, WhatsApp). Je to skvělá možnost, jak být s dětmi ve spojení a umět jim pomoci i takhle „na dálku“.
Lenka: V rámci možností super, není lepší náhražka za prezenční doučování.
Terka: Online výuka probíhá bez problémů. Kolikrát si po skončení doučování ještě povídám s rodiči, a tím mám hned zpětnou vazbu, navíc se dá hned domluvit, na co se potřebují zaměřit či jaké úkoly na příště potřebují dodělat do školy atd.
Lucka: Je to nová zkušenost, klasika se nahradit nedá, ale i takto se dá hodně pomoct – úkoly (objasnit novou látku), pořádně dodrilovat látku…
Kamča: Za mě paráda. Je to něco nového a děti jsou také spokojené.
Niky: Já to hodnotím hodně kladně, ale asi bych si netroufla na mladší studenty. Je to sice náročnější na přípravu, ale v té matematice je super, že jsme jeden na jednoho a víc se toho stihne.
Verča: Dobrá alternativa alespoň nějaké práce a pomoci.
Irča: Zpočátku jsem do tohoto projektu vstupovala s obavami, zda bude možné při tomto způsobu výuky udržet tentýž vysoký standard, na který jsme my i naši studenti zvyklí. Ukázalo se, že při pečlivé přípravě na každou hodinu se to nakonec dá dobře zvládnout.
Jíťa: Učí se mi dobře. Mám z toho dobrý pocit! Obrovský rozdíl v tom nevidím. Děti potřebují mít jen dobře nastavenou kameru, abych na ně dobře viděla a dobré připojení. 😊Případně připravené pomůcky – např. kostičky na počítání, rýsovací potřeby.
Lenka: Daleko náročnější na přípravu, není prostor na improvizaci. Každou minutu je třeba předem naplánovat, příprava zabere více času než výuka samotná…
Terka: V doučování online nevidím problém. Všechny, co doučuji, vidím přes kameru a oni mě. Samozřejmě hodiny jsme si upravili na 45 minut vícekrát v týdnu, protože celá 1,5 h je v tomto ohledu náročnější. Hry, které jsme hráli, nahrazuji online hrami, kde procvičujeme zadané téma. V tomto případě se dá využít sdílení obrazovek a vidět, co student přesně dělá.
Lucka: Učí se výborně, je potřeba jiná příprava – dobře si rozmyslet postup a k tomu mít materiál, který se bude dát zprostředkovat on-line.
Kamča: Učí se pěkně. Zas takový rozdíl to není. Jen občas je něco těžší ukázat.
Niky: Určitě je to dost rozdíl. Bariéry se dají vychytávat docela dobře, ale chybí mi “živé” demo a osobní kontakt se studenty. Mám jednu studentku, která je hůř slyšet, protože tam vrtají sousedi (a to už bohužel nejde nijak utlumit).
Verča: Zatím nemůžu příliš hodnotit, ale v rámci možností dobrý.
Irča: Jasně, že to rozdíl je, ale díky dnešní vyspělé technice se tyto rozdíly dají z velké části odstranit.
Jíťa: Připojují se s úsměvem a domlouvají si další hodiny, tak za mě reagují dobře. 😊 Děti to zvládají naprosto skvěle a s přehledem. Samy si prodlužují hodiny ze 45 minut na 1,5 hodiny. Uteče to stejně rychle, jako běžná hodina v BASICu.
Lenka: Děti s tím problémy nemají, jsou v domácím prostředí, technicky zvládají dobře.
Terka: Myslím si, že děti jsou v tomto ohledu mnohem víc flexibilní a s tímto způsobem doučování nemají problém. Jsou zvyklé pracovat s počítačem, kolikrát mnohem více a lépe než dospělí.
Lucka: Děti jsou v pohodě, samy si domlouvají další termíny.
Kamča: Podle reakcí dětí i rodičů to zvládají perfektně. Na hodiny se dětí těší.
Niky: Moje děti to zvládají dobře, na hodiny se těší a pracují pěkně.
Verča: Dělaly jsme s holčičkou práci do školy, je šikovná, takže to v pořádku zvládala.
Irča: Děti výuku vítají, jsme přeci jenom profesionálové a dokážeme s nimi v dobré náladě objasnit a procvičit i velké množství úkolů ze školy, či připravit je na písemku. Děti to zvládají velmi dobře.
Jíťa: Určitě. Před hodinou si pošleme materiály, z kterých budeme v hodině pracovat, abychom viděli před sebou stejný text. S dětmi objasňuji slova, vysvětlují postup počítání… Myslím si, že je to plnohodnotná příprava jako tváří v tvář. 😊
Lenka: Ano, ale zase je potřeba připravit materiály. Ideální je, pokud si děti předem testy vyřeší a na online výuce pak procházíme jen problémová témata.
Terka: Vzhledem k tomu, že máme studenty, které připravujeme na přijímačky, tak ano.
Lucka: Ano, ale je potřeba si dobře naplánovat, jak to bude probíhat. Spolupráce studenta a jeho ochota pracovat.
Kamča: Ano, bez problémů.
Niky: Ano a myslím si, že jim to možná pomůže ještě víc. Já třeba v matice jedu téma po tématu, a když vidím, že je to v té fázi, kdy tomu rozumí, tak k tomu připojíme další téma, tím pádem se mezi příklady tolik neskáče a jim to pomůže, aby nebyli tolik zmatení. Horší to je teda s geometrií, do toho jsem se ještě nepouštěla.
Verča: Spíše ano.
Irča: Ano, příprava na přijímací zkoušky u nás je v plném proudu, věnujeme tomu velkou pozornost. Dá se říci, že to je v současné době to hlavní, co se u nás vyučuje.
Jíťa: Jsou spokojení. Ulehčí se jim práce doma.
Lenka: Zatím nemám zpětnou odezvu.
Terka: Rodiče, kteří začali s online výukou, pokračují dále, posílají úkoly a spolupracují. Hodně rodičů bylo rádo, že můžou využít v této době takovouto alternativu.
Lucka: Jsou spokojeni, protože jejich dítě minimálně 2x týdně něco dělá do školy. 😊
Kamča: Pozitivně. Mají sami víc času a jsou rádi, že to dětem někdo vysvětlí.
Niky: Maminky jsou rády, jiné zase chválí moji trpělivost.
Verča: Zatím nemám zpětnou vazbu.
Irča: Rodiče dětí velmi vítají výuku online, jsou za ní vděční, neboť někdy tráví s dětmi nad úkoly dlouhé hodiny, nebo vůbec nevědí, jak svému dítěti učivo vysvětlit. Takto jim velmi ulehčíme celkové zvládání současné nelehké situace.
Je to snadné! Začněte tím, že se objednáte na online konzultaci.
Budeme vám posílat informace o nových článcích, termínech přednášek či letních táborů a jiných akcí, které pořádáme.
Registrací dáváte souhlas se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání newsletterů po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu. Jak chráníme vaše osobní údaje »
© BASIC Česká republika, z.s. | ochrana osobních údajů | cookies
Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby
Studijní centrum BASIC je oprávněno používat služby Applied Scholastics®. Applied Scholastics® je ochranná známka ve vlastnictví mezinárodní organizace Association for Better Living and Education International a je použita s jejich svolením.